HOLKA Z PORCELÁNU / A GIRL FROM CHINA

pátek 6. září 2013

Dnešní příspěvek věnuji tak trochu mému rodnému městu.  Beroun byl ve své dávné historii spojen s keramikou. Však se taky celá jedna čtvrť jmenuje Hlinky. V moderní historii je Beroun znám pořádáním tradičních květnových a zářijových hrnčířských trhů.  A já každoročně chodím nakupovat ke své oblíbené prodejkyni, Šárce Bulčíkové, která si říká Holka z porcelánu

Today's post dedicated to my little hometown. Beroun was in its ancient history associated with ceramics. In modern history is known Beroun organizing traditional May and September pottery markets. Since I'm moved to Switzerland, I have no chance to attend them all, but if so, my "must have" is always Šárka Bulčíková, who called herself "a girl from china".



















Náhodný výběr z mé docela velké sbírky. Nožičkové hrnečky a lepené motivy. Plus vytlačované květinky.

Šárka má vždycky kolem svého stánku velký shluk zákazníků. Prodává téměř výhradně bílý porcelán a pokud není čistě bílý, má stříbrné nožičky a nebo modré otisky. V minulosti jsem viděla i něco růžového a zlatého, ale jestli se nemýlím, tak tenhle sortiment už nemá.

Já mám ráda motivy vytlačované do porcelánu, pro pány se mi líbí třeba helikoptéry. Ale i modré panenky, přímo od Holky, která má panenku jako svoji značku, jsou prima.  Jiné motivy jsou na porcelán "nalepené a na jednom hrnku se jich zpravidla vystřídá několik. Anděl, kůň, květina, srdéčko. Na posledních a předposledních jsem si koupila i květináče a musím říct, že se všem návštěvám moc líbí!



Má "pracovní" sada. "Kubistická" verze s hvězdami a malý hrnek na espresso. Ten jsem dostala už hodně dávno a není od Šárky. Ale sluší jim to spolu, myslím.

Hrnečky od Holky z porcelánu jsem začala nakupovat už dávno, hodně jsem jich rozdala a za dobu mého působení v blogosféře a na jednom portálu o bydlení jsem už hodně lidí nalákala aby si nějaký koupili taky. Tak snad tam na mě něco zbyde. Sice se letos nezúčastním, ale vyšlu si rodinné posly. A jestli to nemáte do Berouna daleko, doporučuji vám udělat si výlet. V sobotu bývá náměstí docela narvané ve švech, v neděli je klidněji a nejlepší kousky jsou už rozebrané. Takže záleží na vás, zda si výlet uděláte víc adrenalinový z pohledu tisknutí se v davu a lovu toho nejlepšího a nebo zvolíte více relaxační neděli, jako třeba moje Micka na další fotce.



Ať tak či tak, ještě bych vám ráda doporučila stánek z levandulí na horním cípu náměstí (pod kostelem) a přeji vám všem krásný babě letní víkend!
Facebook Pinterest Twitter Google +1 pošlete to dál

2 komentáře

  1. Tyhle hrnky mám taky ráda. Mám i misku vánoční na stříbrných nožkách s andělíkama. Porcelán je prostě jiná kategorie než keramika. Znáš paní Kolskou ?

    OdpovědětVymazat
  2. Nad porculán nejni! A nějaký z těch hrnků si budu muset pořídit.

    OdpovědětVymazat