designblok 2013

pondělí 14. října 2013




Minulý týden to vypadalo, že kdo neviděl Designblok, jakoby nebyl, že na tuhle povedenou akci nejde nejít...jasně, že jde nejít, ale je to škoda, protože vždycky je to zážitek, už jenom kvůli těm prostorům.

Kdo jít opravdu nemohl, tak má štěstí, že akce je známá každým rokem víc a víc a letos se na různých blozích objevilo nebývale mnoho fotek a dojmů.  Takže náš milovaný Designblok mohl vidět každý, i když třeba zprostředkovaně. 

No a my ánunkově ještě něco dojmů a fotek přidáme. 
Všechny tři studia jsme prošly s Renátou, na jeden zátah, v sobotu. Jsme totiž holky rozlítaný a moc zaměstnaný a jindy nebyl čas. Klára nepřijela, protože stále zpracovává své úžasné zážitky z NY a Praha je jí teď malá:-) a Jana tradičně pracovně kroužila nad  Evropou. S Renátou jsme si to ale báječně užily...




Po loňské zkušenosti jsem byla asi nejvíc zvědavá a natěšená na  práce studentů různých vysokých škol. Loni mě dostaly úplně nejvíc a ani letos to nebylo jinak. Jen si tak říkám, kam se ti talentovaní po škole ztrácí? 
Hodně dobré mi přišlo třeba světlo studia de FORM (Václav Mlynář a Jakub Pollág)  v kombinaci se stolem, který je naopak-skleněná není deska, jak jsme zvyklí, ale podnož (odolné simaxové sklo), deska je z jasanu a tak trochu levituje. 










Moc se mi líbil i projekt společnosti DuPont-"Classics+Corian", kdy nám všem dobře známé 
nábytkové kusy z období třicátých až šedesátých let minulého století dostaly náhradní díly. Nejopotřebovanější části byly nově vytvarované z corianu. Napadlo by vás, že tenhle high-tech materiál, tak dobře zafunguje? Proměnu má, shodou okolností, na svědomí opět studio deFORM.



Také jsem konečně na živo viděla přenádherné vázy Michaely Tomíškové-vystavovala je i v Mikulově, to 
jsem ale v červnu nestíhala. Moc jim to v té staré, bíle natřené skříni slušelo. 
Michaela je polovinou studia DECHEM, spolu s Jakubem Janďourkem dělají úžasné věci-jejich expozice v Open studiu byla jednoduše vyladěná.






















Věcí, které se mi líbily je samozřejmě mnohem víc...
Dost mě ale mrzí, že si čeští výrobci nechají ujít příležitost a neukážou, co umí...nebo to ukážou, ale takovým tragickým způsobem až se chce brečet- jako třeba Jitona. Vystavit tři kusy nábytku v expozici bez nápadu, bez jakéhokoliv stylingu je velký hazard.

Už musím brzdit a nechat místo Renátě, protože ona má taky své favority. Tak se těšte na středu.





Facebook Pinterest Twitter Google +1 pošlete to dál

Žádné komentáře