Takový jiný kalendář

pátek 25. října 2013

Cévní chirurgie

Rozhovor s módním návrhářem Pavlem Křivánkem přinesl spoustu pozitivních reakcí. Pavel v jednom z dalších svých projektů /časově se nám jeho realizace s prvním interview potkala/ velmi neobvykle spojil charitativní činnost s uměním. Výsledkem je kalendář s 12 nápaditými a rozhodně neovyklými fotografiemi, jehož cílem je pomoc ženám s rakovinou prsu. Určitě by byla velká škoda o něm nedat vědět. 
Víc mi o něm prozradil sám Pavel:

Pavle, těsně před naším prvním interview jsi se vrátil z Hradce Králové. Tehdy jsi se zmínil, že jsi tam byl fotit dobročinný kalendář. O co se přesně jedná?

Jedná se o kalendář, který vznikl ve spolupráci s Fakultní nemocnicí v Hradci Králové, konkrétně s centrálními operačnímy sály. Oslovila mě dlouholetá kamarádka Zuzana Holečková, vrchní sestra, s prosbou o pomoc. Chtěla najít způsob jak uchopit nafocení kalendáře, jehož cílem bude získat prostředky na dobrou věc. Myšlenku nafotit charitativní kalendář nosila v hlavě už dlouho, ale teprve letos se jí podařilo získat veškeré prostředky a  najít sílu k tomu jej zrealizovat. 

Jak probíhala realizace? 

Zuzka mi plně důvěřovala a nechala mi volnou ruku. Jedinou podmínkou bylo, že modelkami budou skutečné sestřičky, kterých bude celkem 26. 
Oslovil jsem kamaráda fotografa Pavla Hejného a vizážistku Lucii Janků. Doma jsem si připravil jednotlivé kompozice na papír, tak abych postavil všechny "operativy". Jednalo se o chirurgii, cévní chirurgii, traumatologii, urologii, kardiochirurgii a také se připojila děvčata z centrální sterilizace. Kalendář měl působit umělecky, fashion, přičemž jsem se snažil do toho tématicky zapojit jak nástroje tak i materiály, které jsou k danému výkonu používány. Musím říci, že ze samotného focení jsem byl překvapen. Sestřičky projevily značnou dávku profesionality a pokory a určitě to nebylo jenom tím, že kalendář je určen pro dobrou věc.
Všechny sestřičky jsem neznal, o to víc to byla pro mě improvizace a spoustu věcí jsme řešili na místě. Na focení kalendáře jsme měli dva dny. Takže jsme začínali v sobotu v sedm ráno a končili v neděli ve čtyři. Sestřičky to dělaly ve svém vlastním volnu a v čase kdy operační sály nefungují na 100 %. 

Nač jsou určené peníze získané z prodeje kalendáře? 

Výtěžek  půjde na léčbu rakoviny prsu. Konkrétně na brachyterapii, která výrazně zkrátí dobu pobytu pacientky na lůžku.

A poslední důležitá otázka: Kde se dá kalendář koupit?

Jelikož první výtisk byl úspěšný, tak se bude dělat druhý dotisk. Mám z toho velkou radost, protože už se pomohlo 3 pacientkám. Nicméně kalendář se dá za 299 Kč objednat na martina.petraskova@fnhk.cz, kde získáte určitě více informací o jeho prodeji a logistice k vám.

Operační sál a paní Zuzana.
Dle kalíšku je to jasné - urologie.
Příjemný prodloužený víkend přeje

Renata
Facebook Pinterest Twitter Google +1 pošlete to dál

Žádné komentáře